Bedford CF250 oldtimer 1980 camper, Nieuwe APK, belastingvrij

(lang verhaal maar beter teveel informatie dan te weinig)
Zolang hij niet verkocht is gebruiken we hem zelf.
Kentekenrapport beschikbaar.

Graag stel ik u voor aan onze Bedford met de naam Redford. Zowel qua looks als geluid kan je er niet omheen. Hij valt hoe dan ook op en blije gezichten gegarandeerd. Met zijn lengte van 5.10m, leeg gewicht van 1790 kilo en korte wielbasis heel wendbaar en makkelijk te hanteren. Alleen B rijbewijs nodig.
Helemaal vakantieklaar, dus inpakken en wegwezen.

Redford komt uit 1980. Dit maakt hem een erg charmante maar aanwezige/luidruchtige oldtimer en hierdoor is hij wegenbelastingvrij, goedkoop te verzekeren (WA is nog geen 20 euro per maand) en mogen personen die geen autostoeltje nodig hebben zonder gordel achterin zitten of liggen.
Hij komt goed met vrachtwagens mee rond de 80 km per uur maar kan ook best een stukje harder als het echt moet tijdens een inhaalactie bijvoorbeeld.

Ik heb Redford vorig jaar een make-over gegeven aan de binnenkant. Al het bruin is weg en zijn moderne binnenkant past nu bij zijn rode buitenkant. De ‘badkamer’ heeft zijn originele wandpatroon terug en de 2 voorstoelen heb ik opgevuld in de rugleuning. Kussens zijn opnieuw bekleed, nieuwe gordijntjes genaaid, stuk nieuw zeil erin, kasten en deuren zijn beplakt met plakfolie.

Indeling;
– Treinzitje snel te verbouwen naar een 2-persoonsbed en een 1-persoons (incl. Matras zgan) ruimte boven de cabine (of eventueel voor 2 kleine kinderen)
– Badkamer met kastje, inklapbaar plankje en precies voldoende ruimte voor eventueel een porta-potti
– Keukentje met koelkast en vriesvakje op 12V en 220V, 2-pits kooktoestel, gootsteen met nieuw kraantje, voldoende ruimte voor pannen, bestek enzovoorts.
– Opbergruimte onder de banken, boven de banken en een grote kast met planken
– incl. gasfles waar nog 6 a 7 kilo gas in zit
– Schoonwatertank en vuilwatertank
– luifel en klein kluisje
– Stahoogte is 1.90m
– Ik, vrouw van 1,70m, kan prima en comfortabel achter het stuur zitten

Technisch; Benzine + brandstoftoevoeging, benzineverbruik gemiddeld 1 op 8, tellerstand onlogisch, 4 versnellingen, nieuwe APK welke 2 jaar geldig is, nieuwe huishoudaccu is besteld maar moet (op dit moment) nog geplaatst worden, startaccu vervangen op 09-08-2022, onderstel is nog helemaal hard en behandeld, in mei 2022 een grote beurt gehad (olie, oliefilter, luchtfilter en bougie’s vervangen) en gasleidingen afgeperst en lek gedicht.
Beide accu’s op te laden met acculader.
Vorige eigenaar uit 2021 gaf aan banden, remmen en uitlaat vervangen te hebben.

leeftijd komt met gebreken, dus ook onze 43 jaar oude Redford heeft wat aandachtspuntjes. Hier leer je vanzelf mee omgaan.
-Zo werkt bij de bijrijdersdeur het slot niet, op slot en van het slot afhalen moet via de binnenkant.
– De koelkast doet het niet op gas, wel op 12V en 220V.
– Vooral aan de bijrijderskant zit er roest in de opbouw bij de deuropening, dit is een bekend Bedford probleem en gezien zijn leeftijd valt het nog reuze mee.
– De snelheidsmeter loop wat achter. Als hij 70 km/u aangeeft dan ga je volgens navigatie eigenlijk 80 km/u.
– Als het hard geregend heeft dan ligt er soms wat water bij de voorstoelen, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dit vandaan komt. Maar helemaal waterdicht kan ik dus helaas niet zeggen.
– Zijn linker breedtelicht heeft het vorig jaar altijd gedaan maar na zijn winterslaap doet deze het niet meer. lampje is vervangen maar dit heeft het niet verholpen.
– Oude waterschade onder het behang vooral bij de 2 zijramen

Prijs: € 14.000,00 – Datum: 10-07-2023

Cart
Bikini
 54,00
×